Monday, June 27, 2011

Clientul nostru, fraierul nostru

sursa foto
Ştii cum e când ţi se strică maşina de spălat? Nu e bine. Nu e bine pentru că nu poţi să-ţi speli rufele, ai tu destule haine, dar tot se termină la un moment dat, soţul te anunţă că îi trebuie cămăşi şi şosete curate la serviciu, copiii îţi demonstrează de ce le trebuie şi mai multe rochiţe, acum, că s-a şi stricat vremea şi nu mai pot sta doar în slipi prin curte la ţară...
Şi trebuie să iei o decizie: fie cumperi alta (căci cea veche e iremediabil stricată şi stricăciunea definitivă gata confirmată de reparatorul chemat în grabă), fie te apuci să speli de mână, eventual cu cofiţa pe cap, iei drumul râului. Urban conditions: am ales prima variantă: trebuie alta.

Aşa că am purces la studierea pieţei. Cunoaşteţi numele magazinelor de electrocasnice, n-am de gând să le fac reclamă gratuită nici pro nici contra, însă am de gând să îmi spun impresia personală despre fiecare în această experienţă de studiere a pieţei.

Cobor la magazinul Domo din colţul blocului. Aflu de pe geamul vitrinei că aplică până la 40% reducere la produse. Zic "wow", dar destul de reţinut, pentru că mă mai prind şi eu cum e cu "marketing bullshit"-ul asta - au un singur produs în tot magazinul cu 40% reducere, un toaster sau ceva ieftin, şi ei gata, pun afiş mare pe geam că "până la...". "Până la..." e cale lungă. Cât de lungă? - o întreb pe vânzătoare, arătându-i un model de maşină de spălat expus. Zice: cam 15% pentru că e desfăcut din ambalaj, lichidăm tot stocul şi închidem magazinul. Zic: Zău? Dar maşina veche, stricată, mi-o luaţi din casă? Da, dar contra unei taxe de 15 lei. I-auzi, totul e cu 15 aici. Bine, dar hai să mai văd şi alte magazine, şi alte produse, ca să mă decid. Nu de alta, dar modelul respectiv nu ar fi fost prima opţiune de "brand" de maşini de spălat...

sursa foto
Merg la Flanco şi Altex, ambele pe lângă Bucur Obor. Şi unii şi alţii au tot felul de oferte, niciuna nu prea se încadrează în bugetul pe care îl pregătisem. Unii nici nu vor să audă de ridicat maşina veche de acasă (Altex), alţii (Flanco) o iau fără nicio problemă, fără reduceri la produsul cumpărat, dar fără nicio taxă suplimentară din partea mea.
Hai să vedem şi la Cora, că de acolo am luat-o şi pe răposata, or avea preţuri mai bune. Mai multe da, un perete de maşini de spălat, una mai albă şi mai hublouată ca alta. Mai ieftine nu neapărat...

Ei, to make a long story short, nu am luat de nicăieri, nu ne-am decis. Doar am făcut o luuuungă listă de produse, caracteristici şi preţuri, de mi se învârteau în cap cu 800 până la 1200 rotaţii pe minut numai kilograme de rufe uscate, cuve din tot felul de materiale, consum de electricitate per an, consum de apă per lună... etc.

Sâmbătă îi iau şi pe soţ de mână şi mergem la Domo, la colţ, hotărâţi s-o luăm pe aia expusă. E la 2 paşi, ne-o aduce imediat, şi poate deja luni are soţul cămăşi curate şi călcate la serviciu. Aş! Socoteala de-acasă nu se potriveşte cu cea din târg. Acolo am obţinut chiar 25% reducerea. "Dăcât că" nu putea s-o opereze în sistem sâmbăta, şi nici n-avea cine s-o pună într-un cărucior să o urce până la noi sâmbătă - probabil că merg pe resurse reduse în week-end, aşa că trebuia să revenim luni.

Zis şi făcut. Azi e luni. M-am înfiinţat la magazin la ora deschiderii - doar ca să aflu că s-a modificat schimbarea: nu poate să îmi dea 25% reducere, pentru că sistemul de gestiune nu le permite să opereze aceeaşi reducere la mai multe produse de acelaşi fel, şi ei deja vânduseră un alt exemplar ca ăsta săptămâna trecută, că avuseseră 3 "pe displei", cum m-a lămurit locvace vânzătoarea. Zic:
- Vă rog să nu-mi încărcaţi memoria (şi-aşa greu încercată) cu detaliile astea legate de sistemul vostru de gestiune. E problema voastră, luaţi-vă alt sistem, ce ştiu eu. Problema mea, client, este că eu sâmbătă aş fi putut avea maşina de spălat cu 25% reducere faţă de preţul afişat, maşină desfăcută din ambalaj, iar azi nu. Dar azi ce reducere îmi puteţi da?
- Păi nicio reducere, e valabil preţul afişat integral.
- Cum, nici reducerea de 15% de dinainte de sâmbătă, de vineri?
- Nu, că vă spuneam, sistemul nostru de gestiune...
- Sistemul dvs. de gestiune are un câmp pentru clienţi nemulţumiţi? Că vreau să mă trec şi eu acolo.
- Ne pare rău, dar ştiţi, doar la acest model, care a fost deja vândut un exemplar... Dar puteţi să vă alegeţi alt model şi vă vom servi cu cea mai mare plăcere.
Am mai dat o roată prin magazinul oricum destul de golaş, dar fie erau prea mari şi nu ar fi încăput în baia noastră de apartament comunist, fie erau prea scumpe şi nu ar fi încăput în portofel... Aşa că le-am călcat pragul - în sens invers, spre ieşire - cred că pentru ultima oară, dacă tot se desfiinţează.

Şi cugetam eu (destul de nervoasă, nu prea sunt genul care să reacţionez frumos luni dimineaţa, la prima oră, la o nereuşită): locuiesc lângă ei de vreo 6-7 ani, ba chiar ne împărţeam locurile de parcare, dar în timpul ăsta cred că n-am cumpărat de la ei nici o boxă, niciun feon, nimic. Doar mai intram când şi când cu fetele "la muzeul de electrocasnice", în plimbare, şi chiar şi asta doar până ne-a dat afară un paznic "că amestecă copiii preţurile la produse"! Acum înţeleg de ce nu le-am fost client până acum: pentru că n-au auzit de satisfacţia clientului!

Aşa că m-am repliat spre Cora - de unde am şi achiziţionat-o pe cea care ne va face cămăşile curate, rochiţele parfumate şi pantalonii impecabili.
Acuma, şi aici am avut o mică aventură, că tocmai ce mă uitam eu pe la maşini, le măsuram, le cântăream... citeam din nou detaliile tehnice... etc. (da, ştiu, stau cam prost la capitolul luat decizii), când deodată mi-au cazut ochii pe un afişel mititel într-un colţişor. Whirlpool are o ofertă: la achiziţionarea unei maşini de spălat cu tehnologia 6th sense şi dacă dai un produs electrocasnic vechi la schimb, se acordă o reducere de 150 lei la maşini de 5-6 kg rufe şi 200 lei la cele cu capacitate mai mare. A durat vreo juma de oră să compleze toată hârţogăria necesară aplicării reducerii respective, semnării, aprobării, dar în final gata! De joi (că abia joi vin să mi-o aducă) am maşină de spălat!
Uraaa!

Citiţi şi pe www.Blogonovela.ro

No comments:

Post a Comment

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)