Monday, May 16, 2011

Copiii şi întrebările lor "puerile"

Mă dau pe spate ăia care spun că "dacă stai acasă să creşti copii te plafonezi!" Să mori tu? Sau, cum ar zice colegul Cristi, "Să mor eu?" Mie mi se pare de mare provocare pentru neuroni, nene! Niciun fel de plafonare nu încape! Challenge-urile de la companiile multinaţionale nu se compară cu întrebările copiilor! Şi mai ales, cu răspunsurile pe care tre' să le dai!

Păi, hai să vă zic una din top, povestită de o prietenă aseară. Cică făcea lecţiile duminicale cu copilul de clasa a III-a, erau mai precis la lecţie despre animale care hibernează. Copilul îşi alesese broasca ţestoasă. Şi nu-ş' cum se face, că toate discuţiile şi lecţiile la vârsta de 9 ani duc, invariabil, la sex. Aşa că au ajuns, din vorbă-n vorbă, la perioada de maturizare sexuală a ţestoaselor şi ţestoşilor... Şi de la asta, la cum fac ei sex, odată ajunşi la perioada de maturitate sexuală... Şi de la asta, printr-un procedeu de carambol specifi, au ajuns la "Mami, dar vaca şi taurul fac şi ei sex??? Cum?"

Prietena mea mi-a mărturisit că o bătea gândul să caute pe Youtube un "tutorial" pe tema asta, dar chiar nu dorea! Plus că vroia să termine lecţiile mai repede, că-i aşteptam noi la grătare, dar asta e altă discuţie.

Iar eu i-am mărturisit că nu mi se pare chiar aiurea întrebarea, că şi eu, copil de vârsta lui fii-su fiind, îmi puneam întrebări de genul ăsta. Cu deosebirea că eu n-aş fi adresat niciodată întrebarea cuiva, mi-era prea ruşine de gândurile astea ale mele. Eu, în vacanţele de vară câmpeneşti, mergeam cu mamaia sau cu tataia pe câmp cu vaca la păscut şi speram, în fiecare zi speram, că o să-i văd pe respectivii vaca şi taurul în acţiune, ca să-mi satisfac curiozitatea fără să întreb ceva!

Alte vremuri, alţi copii. Şi alte "plafonări", desigur...

No comments:

Post a Comment

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)