Monday, November 9, 2009

Dia-critica

Am o nelămurire. Ştie cineva să-mi explice şi mie de ce sunt site-urile de conţinut, inclusiv unele bloguri, scrise fără diacritice? Culmea este că cele care într-adevăr se respectă, din punct de vedere literar şi filologic, site-uri de edituri, ale unora dintre ziare şi reviste, precum şi unele bloguri - au diacritice.

Multă vreme m-am gândit că poate fi o problemă tehnică la mijloc, că înadins sunt scrise fără diacritice, ca să poată fi mai apoi citite cu uşurinţă din orice browser de Internet.

Însă am înţeles că nu e aşa. Şi că, de fapt, doar lipsa lor din programul de editare, lenea sau nepriceperea i-ar face pe cei care scriu fără diacritice să scrie fără diacritice.

Părerea mea: dacă limba română le conţine, atunci e musai ca diacriticele să apară în orice gen de text scris.

No comments:

Post a Comment

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)