Thursday, February 9, 2012

Cum l-am cunoscut pe Primul Ministru


Catchy titlul, ha? Doar că de fapt dl Mihai Răzvan Ungureanu nu era nici pe departe Premier pe vremea aceea - vorbim de anul 2003, cu aproximaţia pe care mi-o dă memoria mea. Domnia sa era invitat la întâlnirile unui Club de business (unde eu participam doar în meschina calitate de jurnalist). Iar atât prezentarea oficială pe care a avut-o ca invitat, cât şi discuţiile "one-to-one" de la paharul de vin/suc de după, au fost extrem de "inspiring". Mi-a făcut impresia unei persoane bine înfiptă în concret, cu o viziune despre viaţă articulată la şcoli de prestigiu din ţară şi din afară. Discutând cu domnia sa, tot aveam tendinţa să mă complexez, să mă simt minusculă, pentru că ştie de toate, la modul enciclopedic, schimbă registrele discuţiei cu mare uşurinţă. Însă are un dar oratoric deosebit, te face să i te simţi egal indiferent despre ce discută, indiferent dacă te pricepi sau nu.
foto: paginadestiri.ro
De altfel, dacă scormonesc mai bine în memorie, în acea seară am cunoscut mai mulţi oameni deosebiţi (toate întâlnirile acelea erau speciale, din punctul ăsta de vedere). Tot în acea seară a fost invitat şi un mare coach, (re) cunoscut la nivel internaţional (a cărui soţie mi-a devenit o neaşteptată prietenă), iar muzica a fost asigurată de inegalabilul Johnny Răducanu - Dumnezeu să-l odihnească-n pace!
Poate că în tot acest ambient a luat naştere simpatia mea pentru Mihai Răzvan Ungureanu. Nu ştiu, nu mă pricep la a desluşi iţe, nu înţeleg ce legătură are în acest guvern din acest ev băsescian. Dar însuşi istoricul Neagu Djuvara îi acorda încredere lui Ungureanu, într-un interviu în luna decembrie 2011, după cum aflu de aici.

Update 1: tocmai am citit (prin evenimentele zilei pe Facebook) discursul de utecist de frunte al lui MR Ungureanu la vârsta de 17 ani, conform foto alăturat. 
Reacţia mea este:
This is all they've got? C'mon, they can do better than this! Poate îi găsesc şi discursul de şoim al patriei sau de pionier de la învestitura în funcţia de şef de detaşament!! Deci hai, cine aruncă primul piatra?

Update 2: Breaking news! guvernul lui MRU a trecut de votul Parlamentului.
Mă-ntreb, să aibă oare dreptate Adriana Săftoiu aici? (observaţi că până la un punct, la partea de impresie artistică, părerea mea şi a dumneaei coincid, cu diferenţa că eu nu ştiu să vorbesc aşa frumos :) )

No comments:

Post a Comment

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)