Friday, November 7, 2014

Campanie pentru bunici

- Acriţa!
Aşa mă striga bunica mea când eram mică, derivând numele meu, Anca, în Ancuţa, iar apoi şi mai afectiv, Acriţa.

Vacanţele de vară mi le amintesc doar împreună cu bunicii, în curtea lor de la ţară. Acolo, fie la câmp, ascultând hârşitul coasei bunicului, fie printre orătăniile din curte, ori în grădina plină cu legume, zarzavaturi şi pomi fructiferi, mi-am petrecut cea mai frumoasă perioadă din viaţă!

Dar nu neapărat curtea, grădina sau animalele au fost esenţa fericirii mele. Ci bunicii. Cu glasul molcom, bunica ne aduna în curte în serile calde de vară, după ce îşi termina miile de treburi şi se potoleau zgomotele de peste zi, şi ne spunea... poezii. O mână de om, bunica mea nu ştia carte. Dar cumva învăţase şi ne recita o mulţime de poveşti ... versificate. Şi-acum regret că nu le-am notat pe vreun caiet, căci erau absolut unice.

Bunicul în schimb era un munte de om, când intra se întuneca încăperea. Nu atât solid, cât înalt. Sfătos şi el, avea alt gen de poveşti, pentru nepoţii mai mari care am devenit mai apoi: poveşti cu legionari şi întâlnirile lor secrete în pădurea de lângă sat, sau poveşti cu comuniştii care au venit şi le-au luat boii din curte.

- Acriţa!
Aşa mi-a spus şi ultima oară când am mai văzut-o pe bunica mea în viaţa. Avea 88 de ani şi a sfârşit în patul din casa în care a muncit o viaţă şi şi-a crescut cei patru copii, iar apoi cei 10 nepoţi care îi umpleau curtea în vacanţele de vară.

Dacă şi tu ai avut bunici de care să-ţi aminteşti cu drag, sau dimpotivă, dacă ai fi vrut să îi ai alături sau mai aproape, poţi să dai o mână de ajutor campaniei iniţiate de Luminiţa şi la care cu drag m-am alăturat şi eu: un grup de bloggeri, un chef (Viorel Copolovici şi Taste Learners), un inimos lanţ de magazine (Lidl) şi o trupă de teatru independent (Improvisneyland) ne vom aduna pe 30 noiembrie la Centrul Social Floare Roşie din sectorul 6, Bucureşti pentru a bucura bătrânii de acolo.

Pentru aceasta avem nevoie de o mână de ajutor şi de la voi, cei care doriţi să vă implicaţi. Este o campanie cu strângere de fonduri, care vor fi folosite pentru ajutorarea acestui centru social - de stat, deci cu nevoi multe. Banii vor fi gestionaţi de Fundaţia Comunitară Bucureşti.

În plus, Delia Grigoroiu se va ocupa de o licitaţie printr-un Talcioc Urban - despre care voi mai pomeni în zilele următoare, veniturile fiind direcţionate tot spre campania pentru Centrul Social Floare Roşie.


No comments:

Post a Comment

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)