Wednesday, April 13, 2011

"Potpuriu" de peşte la cuptor

credit foto
Ieri am dat o fugă la hală să iau scrumbie, de teamă să nu se termine sezonul, că citisem că durează doar câteva zile. Şi nu ştiu sigur dacă asta era cauza, însă era pe sfârşite într-adevăr la tarabe. În plus, aşa cum face economia noastră românească de piaţă, când ceva are căutare, era mai scumpă.
Am târguit una bucată scrumbie pentru mine, una bucată file de crap pentru copii şi una bucată şalău pentru soţ. Acasă le-am curţăta şi aranjat - am şi acum degetele zdrelite de la solzii şi "aripioarele" de şalău, dar poate data viitoare o să ştiu mai bine să mă apăr de ele! Am curăţat cartofi, ceapă, usturoi, am tăiat felii nişte roşii mai moi. Am aşezat în tavă cartofii, ceapa tăiată mare şi roşiile, peste care am aşezat "potpuriul" de peşti presăraţi cu sare şi piper, am aruncat nişte boabe de capere în tavă, nişte ulei de măsline şi un pic de apă. Am acoperit cu folie de aluminiu şi am băgat tava la cuptor.
După vreo 20 de min am scos folia şi am pus şi căţeii de usturoi şi nişte vin alb. Am băgat din nou tava la cuptor.
Am mâncat cu mare poftă, după cum urmează:
- eu scrumbia de care nu mă mai săturam!
- soţul şalău şi un pic de crap
- fetele ... câte o cană de lapte, căci de oboseală nu mai puteau nici să mestece mâncarea!

Precizare: Sorry, poză n-am, aşa că folosesc una de împrumut, de pe blogul de unde m-am inspirat şi cu reţeta - dar am adaptat-o la gustul nostru şi la ce aveam prin bucătărie.

No comments:

Post a Comment

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)