Tuesday, October 11, 2011

Reţetele zilei


Şi azi, Ilinca stă acasă "în medical".

Reţeta 1 - de combatere a stării ei proaste de sănătate:
- aerosoli cu 1 ml dexametazonă şi 2 ml ser fiziologic - pentru răguşeala care nu vrem să dea în laringită veritabilă. Are o voce de zici că-i Amanda Lear în devenire!
- batista bebeluşului ataşată la aspirator, după aplicarea apei de mare din spray (s-a făcut aproape juma de milion un tub de spray cu apă de mare, frate! nu puteam să iau eu un bidon astă-vară din Neagra noastră Mare?) - pentru mucişori rebeli
- din fericire, n-are febră şi sper să nici nu facă

Reţeta 2. supă cremă de legume cu crutoane pentru prânz
Nu merge la grădi, deci mănâncă acasă de prânz, deci trebuie să gătesc ceva potrivit pentru datele problei: copil, răcit, prânz.
Aşa că am pus la fiert cu sare marină câţiva morcovi, cartofi, ardei, 1 albitură, câteva cepe, după ce au fiert puţin am pus şi o mână de boabe mazăre, după ce au fiert le-am scurs de zeamă, le-am pasat cum făceam când copiii erau bebe (Ooo, tempora!), am pus la loc zeama şi am mai dat un clocot, şi a mâncat cu crutoane. Acestea au ieşit de mare excepţie din pâinică mini-baghetă de la BelForno (deci, fiţi atenţi, trebuie musai! pâine de felul ăsta - cum zic câte unii bucătăraşi prin reţete), tăiată bucăţele, într-un vas de iena, cu ulei de măsline şi busuioc presărat.


Reţeta 3. pentru petrecerea timpului
Pyssla de la Ikea - le-am scos de prin dulapuri, unde zăceau de pe la precedentele răceli şi, deci, stat prin casă al copiilor. (Apropos - nu ştiţi unde găsesc nişte foaiţă de calc de care se foloseşte pentru desfacerea modelelor de pe plăcuţă? Că-s cam obosite cele originale, le-am folosit mult peste numărul admis de utilizări... dacă ar fi avut aşa ceva prevăzut)
Şi iată câteva mostre din ce am creat împreună.

No comments:

Post a Comment

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)