Friday, August 10, 2012

Delta la Sfântu, versiunea 2012

Al patrulea an consecutiv de Deltă, la Sfântu Gheorghe.

Veneam după 2 săptămâni în Grecia, aşa că mă aşteptam "să-mi pută" totul, să nu mă mulţumească nimic. Şi adevărul e că după ce văzusem o Mare Egee incredibil de limpede, pe malul căreia locuiam într-o casă cu umbră, la poalele muntelui, venind în Deltă, marea noastră mi s-a părut un fel de Nămoloasa. Valuri mari, ieşeam din apă cu un întreg eco-sistem în costumul de baie - nisip, verdeţuri, chiar şi ceva faună... Bătea un vânt crâncen, care ne făcea prosoapele instantaneu tot una cu restul plajei: adică, pline de nisip. Nisip în cap, în urechi, în sticla de bere... Nici n-am îndrăznit să-mi scot Kindle-ul ca să citesc, noroc că aveam şi o carte "old style" cu mine, că altfel mă întorceam şi ne-citită. Unde mai pui că pe măsură ce se apropia data de începere a Anonimului, printre caii şi vacile "de mare", apăreau şi "semnele civilizaţiei": "banana de apă" pentru plimbări cu turiştii pe mare, bărci cu motoare, motoare, ATV-uri prin sat...

Ce mai, aveam toate premisele unui concediu eşuat!

Însă am decis să schimb placa: hai să vedem, ce n-am făcut până acum în Deltă? De exemplu, nu fusesem în anii trecuţi cu barca pe canale. Fie pentru că erau fetele prea mici, fie pentru că eu credeam (nici nu ştiu de unde am scos-o) că am rău / frică de barcă... Anul ăsta însă am mers toţi câţi eram - şi am fost gaşcă mare, 10 adulţi cu 9 copii! - cu 2 bărci.

Am avut baftă - după cum ne-au zis cei care au mai mers şi altă dată cu barca prin Deltă - de doi cârmaci-barcagii ghizi adevăraţi, nene! Ne-au explicat toate speciile de plante - aici vedeţi nufărul galben pitic, iar aici nufărul alb, toate rasele de păsări - coloniile de pelicani de pe Lacul Roşu, legende şi poveşti despre Satul de vacanţă şi proprietarii lui vechi şi noi (era să zic, Ciocoii vechi şi noi), în ce loc ies ţestoasele de Deltă la soare (noi am ales o zi noroasă pentru plimbare, aşa că nu le-am văzut), cum se mănâncă - şi chiar am gustat - ciulinii.

Musaca cu peşte
Acasă la neostoita noastră gazdă Fish-MasterChef am mâncat şi anul ăsta bucatele tradiţionale de peşte, plus altele noi. Aşa că meniul era format din: scordolea de peşte, salată de scrumbie, scrumbie pe grătar, rasol de somn cu ciorbă, storceag de peşte, pilaf cu peşte, varză cu peşte, ciorbă de perişoare din peşte, sarmale cu peşte, musaca cu crap, chifteluţe din peşte, pilaf cu chefal... Doar desert de peşte n-am avut!

În plus, am dormit în multe după-amieze (fie omul cât de mic, după masă doarme-un pic... nu?), am citit (poate voi povesti şi despre minunatele cărţi) şi ne-am relaxat.

Voila şi nişte poze din seria "Delta 2012".






Scordolea şi salată de scrumbie marinată



Drăcuşor (ciulin uscat)


Colonii de pelicani







No comments:

Post a Comment

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)