Tuesday, October 14, 2014

Ce părere ar avea Alfie Kohn despre temele-pedepse ale fiică-mii?

E seară, foarte seară, dar Roxana încă nu şi-a terminat temele. Am mai scris eu ce părere am în ceea ce priveşte volumul masiv de teme pentru acasă. Başca acum pe lângă teme, Roxana are ... ghiciţi ce! Pedeapsă! 

Da, frate, în secolul ăsta, în era parentingului pe pâine, a psihologiei pentru copii pe toate drumurile şi pe înţelesul tuturor neînţelegătorilor - copilul meu (şi de fapt toată clasa, şi de fapt, cred că şi alte clase, şi alte şcoli, căci am auzit la poveşti cât să scriu un roman!) primeşte pedepse! Şi fiţi atenţi:

Se dă fapta (infracţiunea!): săptămâna trecută au dat test la română, mate şi ştiinţe, vineri le-a dat testele corectate acasă, ca să le arate părinţilor şi aceştia să semneze, şi trebuiau duse înapoi luni. Roxana a uitat de teste de tot, nu mi-a spus că le-a adus testele corectate, sau că le are pe undeva, sau că trebuie să semnez, şi nici nu le-a dus înapoi nici luni, nici marţi. Aşa e ea, mai uitucă, mai artistă, nu a avut niciun fel de intenţie rea, căci avea FB la teste. Dar asta înţeleg eu, că-i sunt mamă, doamna nu a fost dispusă să înţeleagă. Ea a emis astăzi: pedeapsa: 100 de adunări şi scăderi!

Altă colegă, altă faptă: după ore, nu şi-a aşezat scaunul corect sub bancă.
Aceeaşi pedeapsă: 100 de adunări şi scăderi!

Alt coleg, altă faptă: îmbrânceşte o fetiţă - din greşeală, voit, nici nu prea are importanţă.
Aceeaşi pedeapsă: 100 de adunări şi scăderi!

Acuma, să mă ierte pedagogii de şcoală nouă şi veche, dar eu nici să mă pici cu ceară nu înţeleg ce legătură există între oricare dintre faptele astea şi pedeapsă! Cu ce o s-o facă să ţină minte mai bine să-mi arate testele, sau pe colegă să-şi aşeze scaunul, sau pe coleg să fie mai atent când merge - faptul că stau toată după-amiaza să compună şi să rezolve 100 de adunări şi scăderi??


Dar lasă, că pe 22 noiembrie vine Alfie Kohn şi poate o să mă facă el să înţeleg!

Glumesc, desigur, sunt convinsă că, aşa cum am văzut deja în cartea lui tradusă în limba română "Parenting necondiţionat", el este de cu totul altă părere decât aceea de a aplica pedepse sau de a educa prin ameninţare!

Hmm... sau poate noi, părinţii copiilor din clasă, să punem mână de la mână să-i cumpărăm bilet la conferinţă doamnei învăţătoare?
Sunt sigură că ar avea ce să înveţe de acolo. Căci organizată de Totul despre mame, conferinţa va aborda, printre altele, teme care o privesc direct şi personal, precum "Educaţia fără pedepse şi fără recompense", sau cooperare şi înţelegere, în loc de ameninţări.

No comments:

Post a Comment

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)