Tuesday, June 28, 2011

GPS pentru copii




Scriam aici despre faptul că mi se părea interesant cum poţi să urmăreşti unde se află cineva. Şi făceam apoi o analogie, mă gândeam cum ar putea părinţii să facă asta cu copiii, fără să se interpună în libertatea lor de mişcare. Dacă ar putea să ştie unde le sunt copiii, dacă se abat de la drum sau întârzie de la şcoală...
Eu, una, aveam mai ales în minte experienţele neplăcute când, spre ruşinea mea (mi-am făcut atâtea procese de conştiinţă, atâta vinovăţie am acumulat pe tema asta!), pe rând, copiii mei au fugit de lângă mine în parc. Am înţeles ulterior că şi alţi părinţi, la fel de responsabili, fie au fost chemaţi în difuzoare la casele de marcat de copii rătăciţi printre rafturi, fie copiii prea iuţi de picior s-au pierdut de ei pe plaje super aglomerate, sau chiar un copil a fost răpit dintr-un supermarket şi găsit de oamenii de la pază afară.

Ei bine, întrebarea mea retorică de atunci nu mai e de fapt retorică. Ea are un răspuns: DA, există acest tip de dispozitiv de localizare a copiilor. Îl puteţi comanda şi voi la Zibo.ro.
nu-m8 este, arată şi funcţionează ca un ceas de mână, aşa că nu trebuie ca cel mic să ţină minte să îl ia cu el în rucsac sau geantă. Este prins la mâna lui. Dar în spatele acestui... ceas este un sistem GPS, care permite părinţilor să stea mai liniştiţi când copiii lor sunt afară la joacă, sau pe drumul de la şcoală spre casă, în excursie, sau ori de câte ori simt nevoia de a-i şti în siguranţă.
Foto de pe site-ul Zibo.ro

Tot ce aveţi nevoie este un smartphone sau un computer cu conexiune la Internet. Dispozitivul vine cu încărcător pentru acumulatorul propriu şi alte accesorii. nu-m8 nu poate fi scos de pe mână sau dezactivat fără cunoştinţa părintelui, sau dacă acest lucru totuşi se întâmplă, este emisă instant o notificare de brăţară compromisă.
Dacă aveţi impresia că nu-m8 este prea restrictiv, aflaţi că puteţi seta din portalul în care vă înregistraţi, o barieră invizibilă de siguranţă, în care copilul este liber să se mişte în voie. Primiţi în schimb o notificare dacă acesta părăseşte - de bunăvoie sau forţat - zona de siguranţă şi puteţi afla exact locaţia unde se află.

E vacanţă, mergeţi în străinătate, credeţi oare că acolo nu funcţionează? Ei bine, nu-m8 funcţionează şi în străinătate, aşa că puteţi să vă bronzaţi liniştiţi pe plajele eline sau ceheşti, de exemplu.
Personal, nu cred că trebuie să ne sperie ideea de "urmărire". Dimpotrivă, acesta este doar un exemplu în care tehnologia ne ajută să-i lăsăm copilului libertatea de a se juca în voie, fără să-l ţinem din scurt, ca în lesă, dar cu posibilitatea ca părinţii responsabili să ştie totuşi unde este copilul, dacă este în siguranţă.

Nimeni şi nimic nu ţine loc de grija părintească, aşadar, nici nu-m8 nu poate fi un substitut al prezenţei părintelui alături de copil, în educaţia lui, al grijei acestuia faţă de cei mici. Însă nu-m8 îi ajută fără îndoială pe părinţi să le permită, la rândul lor, copiilor să aibă o copilărie liniştită, ferită de griji, în libertatea care să îi ajute să devină adulţi independenţi şi responsabili.
Revin în scurt timp cu păreri şi impresii directe despre folosirea nu-m8.

No comments:

Post a Comment

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)