Monday, January 20, 2014

Ce mai mâncăm? Tabouleh

Tabouleh provine din Orientul Mijlociu, şi este un fel de mâncare vechi de sute de ani, pe bază de grâu dur. Ingredientul special principal este bulgur-ul, grâu măcinat mare. Se serveşte ca aperitiv sau salată. Merge bine şi pe felii de salată verde, şi cu lipie libaneză.

De ce aveţi nevoie pentru a prepara Tabouleh? Există multe variaţii pe aceeaşi temă, eu o să vă zic ce ingrediente am folosit eu:
- 4 legături de pătrunjel (e plină piaţa Obor de verdeaţă)
- 3 roşii potrivite (am găsit unele cu ceva gust pentru vremea asta)
- 1 ceapă potrivită (bio - din recolta de la ţară)
- 1 ceşcuţă de bulgur (pentru cine nu ştie, există în Obor în piaţa nouă, la etaj, un magazin cu tot felul de minunăţii orientale)
- zeama de la 1 lămâie (aveţi grijă cu lămâia, eu am pus cam multă şi a ieşit un pic acrişoară salata)
- sare, piper, ulei de măsline (poate şi alte condimente, dacă doriţi)

Se spală pătrunjelul şi se toacă, roşiile se taie cubuleţe, ceapa se toacă mărunt, bulgurul se înmoaie într-o ceşcuţă cu apă caldă vreo 10-15 minute (cam cât vă ia să tocaţi cele de mai sus), apoi se adaugă peste acestea. Se adaugă sare, piper, zeamă de lămâie, ulei de măsline - după gust, n-aş putea să vă spun cantităţi, pentru că eu gust mâncarea în timp ce-o pregătesc şi gusturile diferă.

Am mâncat şi gol, şi ca salată pentru cartofi - după cum se observă în imagini.


Am întâlnit şi varianta cu usturoi tăiat mărunt şi cu castravete, sau chiar amestecată cu saltă verde în proporţii (aproximativ) egale, poate le voi încerca altă dată şi aşa.

No comments:

Post a Comment

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)